Technika
TECHNIKA SDH ZÁBOŘÍ
ZÁSAHOVÁ
Dopravní automobil Ford Tranzit DA – L1Z
- popis: Dopravní automobil určený k přepravě požárního družstva 8+1 a základního požárního vybavení
- rok výroby: 2017
- rok zařazení do SDH: 2017

Dopravní automobil AVIA 30
- popis: Dopravní automobil určený k přepravě požárního družstva 8+1, požární stříkačky PS 12 a ostatního vybavení.
- rok výroby: 1979
- rok zařazení do SDH: 1991
Požární stříkačka PS 12
- popis: Požární stříkačka určená k likvidaci požárů a čerpání vody ze zatopených prostor.
- rok výroby: 1979
- rok zařazení do SDH: 1991
Požární stříkačka PS 12
- popis: Druhá z našich stříkaček, je vybavena motorem TAZ 1500, čerpadlo prošlo sportovní úpravou. V současné době slouží jako záložní stroj jako pro zásahové účely tak pro sportovní účely.
Požární přívěs
- popis: Požární přívěs slouží k dopravě požární stříkačky PS 12 a dalšího vybavení k požáru.
SPORTOVNÍ
Požární stříkačka PS 12 SPORT
- popis: Třetí z našich stříkaček je určena pro sportovní potřeby. Je vybavena sportovním čerpadlem a motorem TAZ 1500 o objemu 1760 ccm.
- rok výroby 2007
- rok zařazení do SDH: 2010
HISTORICKÁ
Přívěsná požární stříkačka Sigmund LM 25
- popis: Motorová požární stříkačka, zakoupena v roce 1938 za 19 700Kčs, plus veškeré vybavení a 200m hadic.
- rok výroby: 1938
V roce 1938 sbor zakoupil motorovou stříkačku Sigmund LM 25 , za 19 700Kč plus veškeré vybavení a včetně 200m hadic. Stříkačka LM 25 je dvoukolová tažená. Motor Zbrojovka dvoutaktní dvouválec. Obsah cca 980cm3. Karburátor Amal. Zapalování Bosch. Startování pákou. Čerpadlo FF celobronzové. Stupňů: 4. Výkon: cca 1200 l/min. Vývěva: rotační sklopná s kolečkem
V sedmdesátých letech minulého století stříkačka sloužila na umývání zemědělské techniky v místním JZD. Bohužel neměla přísun vody potřebný k chlazení motoru a tak došlo k propálení hlavy válců a zadření motoru. Motor bylo nutné pomalu rozhýbat za pomoci řídkého oleje s naftou a za pomoci dřevěných špalků. Naštěstí kliková hřídel byla v pořádku a tak po výměně pístních kroužků jsme začali řešit problém zničené hlavy. Nešlo ji zavařit a tak jsme museli nachat odlít a obrobit podle staré hlavy, hlavu úplně novou. Těsnění pod hlavu se ukázalo také jako problém. Nakonec se ale zadařilo a sehnali jsme ho. Aby toho nebylo málo, ukázalo se vadné i zapalování. Naučil jsem se nabíjet slabý magnet a když to nepomohlo, musela být převinuta zapalovací cívka. Práce bylo dost a dost. Nicméně při ukázce provozu stroje na oslavách 120cátého výročí založení sboru, kdy za námi přišel jeden starší člen sboru a řekl nám, že po 40ceti letech, když uslyšel Sigmundku v provozu, tak se mu hrnuly slzy do očí a to pro nás bylo povzbuzení a ta nelepší odměna prozradil Pavel Krejčí strojník SDH.

BÝVALÁ TECHNIKA SDH ZÁBOŘÍ
Čtyřkolová ruční stříkačka
- popis: Zakoupena v roce 1895 od firmy R.A. Smékal Smíchov za 1040K. Do dnešních dnů bohužel nedochovaná

Osobní automobil Steyer
- popis: Zakoupen v roce 1948

Tatra 805
